Dnešné médiá okrem svojej hlavnej úlohy (informovať verejnosť o veciach a udalostiach, ktoré sa stali doma alebo vo svete) ponúkajú širokú škálu iných pre človeka nepotrebných informácií. Vždy som chcela byť novinárka. Pracovať v televízii ma lákalo, ale viete, keď dnes človek nevyzerá extravagantne alebo nedokáže zaujať nikam to nedotiahne. Bohužiaľ ja nepatrím ani do jednej skupiny. Časom som však zistila, že médiá sú veľmi silným subjektom, ktorý dokáže človeka ovplyvniť bez toho, aby si to dotyčná "obeť" všimla. V skatke to znamená, že dnešné médiá urobia aj z obyčajného človeka hviezdu cez noc. Ak chcú samozrejme. A pravdaže ak chcú, dokážu cez noc iného zase strápniť a ponížiť. Pozrime si to napríklade: dnešné časopisy sú plné žien, ktoré sú štíhle (anorektičky, bulimičky...) a často krát nie sú ani krásne tak ako o nich píšu. Na titulkách módnych časopisov sú buď známe osobnosti (najlepšie tie, ktoré sú krásne, štíhle...) alebo modelky o ktorých sme ani nechyrovali. Prečo je dnes trend dávať do popredia ľudí, ktorí nemuseli v živote nič dosiahnuť, ale ich hlavným prínosom v ich živote je byť na titulke Nového času?
A potom sa čudujeme, že kam to speje. Mladí ľudia nepoznajú ľudí, ktorí niečo dosiahli. Povedzme si úprimne, koľkí z opýtaných ľudí by uviedlo za svoj vzor a idol Matku Terezu? Asi nikto, teda možno dvaja, traja... Ale veď prečo by aj hovorili o Matke Tereze ako o svojom idolovi, keď dnešné médiá ponúkajú lepšiu alternatívu - napr. Adelu Banášovú. Je to populárna, úspešná blondínka, ktorá je takmer všade. Ja osobne som ju mala veľmi rada. Má úžasné zmysel pre humor a pôsobí veľmi príjemne, ale keď som otvorila časopis a bola na 5 strane prečítala som si článok. Keď som zapla televíziu a ona bola v relácií prepla som, prepla som na program v ktorom práve vysielala jej show. Úplne mi to znechutilo všetko, to čo som na nej milovala, jednoducho som sa jej "prejedla." A keď sme už pritom, myslíte, že slovenské médiá (TV či rozhlas alebo printové médiá) by urobili z Adely hviezdu aj napriek tomu, že by bola hnedovláska a mala o 20kíl viac? No ja tomu neverím. Dnešný svet patrí štíhlym a pekným. V niektorých prípadoch stačí ak je človek len štíhly. Na to ostatné sú tu kaderníci a kozmetičky. Neraz som si kládna otázku, prečo sa na titulné strany časopisov nedostanú aj dievčatá z BMI 20 a viac... Nedávno ma rozosmial článok na istej internetovej stránke s titulkou: Žiarlivé ženy sú po väčšine obézne ženy. Chcela by som osobne spoznať tých vedcov :D Veď na to by prišiel každý tĺk, že žiarlia hlavne obézne ženy. A čudujeme sa? Všade sú štíhle ženy a obyčajná dievča, ktoré má postavu, že ju chalan má začo chytiť, je takto znevýhodnená. Kebyže je aspoň v jednom módnom časopise na titulke dievča, ktoré ma postavu ako sa patrí, tak to zdvihne nám ostatným sebavedomie, že aj my ostatné ktoré síce nemáme 40kíl pri výške 172cm, môžeme niečo dokázať. A takto obézne dievča uvidí svojho priateľa ako pozerá celý uslintaný na modelky ( nezabudnime, že sa jedná o osoby, ktoré majú 40 - 47 kg pri výške 170 cm vyššie) a od žiaľu zoberie zmrzlinu a čokoládu a napcháva sa do sýtosti... To sme ešte na tom dobre, pokiaľ sa nemusíme zviditeľnovať ako istý podnikateľ Boris K. Chváliť sa verejne, že kam chodí tam zasadí semienko je naozaj úbohe. Ale ako sa hovorí aj zlá reklama je reklama... Tým sa len potvrdzuje pravidlo, že keď má človek peniaze, môže všetko.
Na záver chcem len povzbudiť dievčatá, ktoré majú také malé sebavedomie ako ja. Dúfam, že si to aspoň niekto prečíta aby pochopil, že život neni len o tom, dostať sa do časopisu kvôli tomu, že máte váhu 13 dieťaťa. A tiež prajem slovenským (hlavne printovým) médiá, aby mali stále o čom písať. A ak nebudú mať o čom, možno pomôže Pán Podnikateľ a rodinný klan sa rozrastie. A ak niekto z vás túži po sláve na úkor svojej vlastnej hrdosti, tak sa nejak prebite do spoločnosti už spomínaného Pána Podnikateľa, zvedte ho a presvedčte, že užívate značkovú holandskú antikoncepciu Tic-tac a o deväť mesiacov budete na titulke všetkých kvalitných (klebetníkov) denníkov.
"Moderné médiá"
19.04.2011 00:00:00
Komentáre
veru, najznámejšou celebritou je tá
médiá žiaľ nezaujíma toč, o zaujímavé skutočne je
ale hlavne to, koľko zarobia na tom, na čom to ide najľahšie
media?
kto ma ale dostatok sedej hmoty v gebuli vie co je objektivne a co bulvar ... preto selektivne si triedi informacie
celkovo sa mi ale zda ze autorka si skor riesi a vybija komplex menejcennosti na mediach, to je ale boj s veternymi mlynmi
Počuj,
- Toto je nočná mora Modrovského -
http://www.cas.sk/clanok/201371/mama-modrovskeho-prehovorila-preco-peter-zdupkal-od-adely.html
Svet patrí štíhlym, ale všetko na svete mať nemôže nikto
Aký detajlista
slava?!
ved ja nehovorim ze nemozes pisat, len z toho co pises a nielen z tohoto prispevku vidim ze mas nejake sklony k menejcennosti a pochybujes sama o sebe, ale ved kazdy pochybujeme o sebe v jednej alebo viac veciach
a cloveka nemusime poznat nato aby sme videli co z neho vyzaruje, a z tvojho pisania dost vyzaruju emocie ktore mas v sebe
No
svetská sláva poľná tráva - nič nové, ale tak neustále pravdivé
..
Barbie hry